Чистопільська ЗОШ І-ІІІ ступенівЧетвер, 21.11.2024, 11:17

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Поради батькам учнів Чистопільської ЗОШ | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Наше опитування
Чим є для вас Кіровська школа?
Всього відповідей: 189

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Поради батькам


РІДНОМОВНІ ОБОВ`ЯЗКИ БАТЬКІВ

( сформував видатний вчений, український державний,

культурний і церковний діяч Іван Огієнко )

 

Виховуйте своїх дітей тільки рідною мовою , бо тільки вона принесе їм найбільше духовних цінностей.

Пам`ятайте, що діти вважатимуть за рідну тільки ту мову, що панує у вашій родині.

Найцінніший грунт для духовного виховання сильного характеру - то рідна мова. Пильнуйте ж виховувати  такі потрібні для нації сильні характери, виховуючи дітей своїх тільки рідною мовою.

Особа, що не зросла на рідній мові, загублена для нації, бо все життя буде безбатченком, і справи рідної нації будуть їй чужі.

Коли батьки соромляться своєї рідної мови, будуть її все життя соромитись і їхні діти, а тому стануть чужі для свого народу.

Коли маєте змогу, виховуйте дітей своїх тільки соборною літературною мовою , бо вона відразу защіплює їм почуття єдності народу й дає найбільше духовних цінностей.

Пильнуйте, щоб діти ваші читали книжки, писані тільки соборною літературною мовою.

Пильнуйте всіма силами, щоб перша мова вашої дитини була справді материна, — своя рідна.

Не забувайте, що дитина вважатиме тільки ту мову за рідну, якою говоритиме перші п`ять років свого життя.

Хто не говорить рідною мовою і не знає своєї соборної літературної мови, той ніколи не буде правдивим патріотом  для свого народу.

Дитина, вихована не рідною мовою, ніколи не буде для свого народу національно сильною й морально міцною.

Кожний батько, особливо ж інтелігент, мусить говорити у своїй родині тільки літературною мовою, мусить вияснювати рідномовні гасла та обов`язки , завжди даючи добрий приклад своїй дружині та дітям, і завжди вимагаючи від них уживати чистої мови.

Кожний батько, свідомий своїх національних обов`язків , повинен скласти для своєї родини бібліотечку з найкращих  творів українського письменства. У цій бібліотечці конче мусить бути і рідномовний журнал.

Кожний батько повинен завжди пам`ятати, що найголовніший учитель рідної мови для своїх дітей —  він сам із своєю дружиною.

 

 

  ЯК ОЦІНЮВАТИ ШКІЛЬНІ  " УСПІХИ” СВОЇХ  ДІТЕЙ ?

 

Правило 1: заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два ... десять... Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи”.А ось тепер можна починати розмову, а може... тільки послухати дитину, співчуваючи її невдачам, а може... допомогти розібратися в складній теоремі.Пам`ятайте, що спілкування в люті, роздратованості —  однаково, що ввімкнути в автомобілі "газ” і натиснути на гальма.

 

Правило 2: не поспішайте. Вічний педагогічний гріх , коли ми очікуємо від дитини все і тепер. Ми вимагаємо термінових успіхів. Нам потрібно, щоб дитина вчилась сьогодні добре, ми примушуємо її —  вона вчиться, але стає зубрилкою та ненавидить учіння, а може й... Вас.

 

Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі  і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі...? Вона вас засмучує і...все.

 

Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка —  достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

 

Правило 5: щоб допомогти дитині позбутися недоліків, намагайтеся вибрати один — той, якого ви хочете позбутися  в першу чергу, і говоріть тільки про нього.

 

Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, які найбільш значущі для неї самої. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу.

 

Правило 7   головне: хвалити —  виконавця, критикувати--  виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти  відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

 

Правило 8   найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання і не успіхами сусідського Іванка.

 

Правило 9: не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтесь лише на шкільні оцінки. Нема такого двійочника, котрого нема за що похвалити.

 

Правило 10: виділіть у морі помилок острів успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра  в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно. Саме за такого оцінювання у дитини немає ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.

 

Правило 11: ставте перед  дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких їй неможливо досягти.

 

Правило 12: не обривайте останню нитку. Досить часто дорослі вимагають , щоб до занять улюбленою справою (хоббі)  дитина виправила свої незадовільні оцінки. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину  до навчання. Але частіше буває так, коли справи з навчанням ще не дуже запущені та до нього ще є інтерес. Якщо ж до його вже немає , а у дитини є "хоббі” , галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати ,бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні.

 

     Для того, щоб усі правила виявилися ефективними, необхідно об`єднати їх в останнє: дитина повинна бути не об`єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Вміння себе оцінювати —  необхідний компонент уміння вчитися —  головного засобу подолання труднощів у навчанні.

 

  ЯК РОЗПІЗНАТИ ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ ?

 

 1. У вашої дитини чітко окреслені технічні здібності, якщо вона:

цікавиться найрізноманітнішими механізмами і машинами;

конструює моделі, апаратуру, сама шукає причини несправності механізмів, із задоволенням вирішує технічні головоломки;

ремонтує несправні механізми і прилади, використовує старі деталі  для створення нових іграшок, знаходить оригінальні рішення;

із задоволенням створює креслення і ескізи механізмів;

цікавиться спеціальною , навіть дорослою технічною літературою.

 

  2. Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:

любить музику і музичні записи, намагається бути там, де звучить музика;

швидко і легко відгукується на ритм, мелодію, уважно прислуховуватися до них, легко запам`ятовує;

співає або грає на музичних інструментах, виконує твори з почуттям і настроєм;

створює власні мелодії;

навчилася або вчиться грати на будь-якому музичному інструменті.

 

  3. Артистичний талант проявляється у вашої дитини у тому, що вона:

часто, коли їй не вистачає слів, виражає свої думки мімікою, жестами і рухами;

намагається викликати емоційні реакції в інших, коли розповідає щось цікаве;

змінює тональність і виразність голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку йдеться;

охоче виступає перед аудиторією, особливо дорослою;

легко копіює звички, пози, вирази обличчя інших людей чи тварин;

пластична і відкрита до всього нового;

розуміє значення красивого або характерного одягу.

 

 4. У вашої дитини простежується підвищений інтелект, якщо вона:

добре розмірковує, чітко мислить, розуміє причини і мотиви вчинків інших людей;

легко і швидко засвоює шкільний матеріал;

ставить багато продуманих запитань, що відповідають ситуації;

читає книжки за власною програмою, що випереджує шкільну;

випереджує однолітків з навчання; однак не обов`язково має відмінні оцінки , часто говорить, що у школі їй скучно;

краще і ширше за однолітків інформована про події і проблеми, що її не стосуються особисто;

має почуття власної гідності і здорового глузду, розважлива і навіть обачна;

дуже сприйнятлива і спостережлива, швидко і не обов`язково гостро реагує на все нове і несподіване у житті.

 

   5. Чітко окреслений спортивний талант, якщо дитина:

енергійна і постійно рухається;

смілива, не боїться синців і подряпин;

часто виграє у спортивних іграх;

невідомо, коли навчалася спритно вправлятися з ковзанами, лижами, м`ячами;

краще за інших однолітків розвинена фізично і має гарну координацію рухів, пластична і граціозна;

віддає перевагу іграм, змаганням над книжками і спокійними розвагами;

здається, що ніколи серйозно не втомлюється;

копіює улюбленого спортсмена.

 

  6. У вашої дитини літературні здібності, якщо вона:

розповідаючи будь-що, дотримується обраного сюжету, не втрачає головної думки;

полюбляє фантазувати чи імпровізувати на тему реальної події, при цьому висвітлює її під новим і незвичним кутом;

користується в усних чи письмових розповідях такими словами ,що добре передають емоційний стан і почуття дійових осіб сюжету;

наділяє персонажів своєї уяви цікавими якостями, олюднює їх;

любить писати вірші, розповіді, не боїться створити роман про власне життя .

 

  7. Ваша дитина має здібності до наукової праці, якщо вона:

має яскраво виражену здібність розуміти абстрактні поняття і узагальнення;

вміє чітко висловити власну чи іншу думку або спостереження, може їх записувати, але не маючи на меті похизуватися цим, а для себе;

має пристрасть до науково-популярних видань чи статей, випереджаючи однолітків на декілька років, віддає перевагу саме цій літературі, а не літературі розважального спрямування;

часто намагається знайти власне пояснення причин різних явищ і подій;

із задоволенням створює власні проекти, конструкції, схеми, колекції;

не засмучується, якщо її винахід не підтримується іншими.

 

 8. Художні здібності вашої дитини проявляються, якщо вона:

не знаходячи слів, починає ліпити чи малювати, щоб виразити свій настрій чи почуття;

у малюнках відображає предмети, людей, тварин, ситуації у різноманітних проявах, а не зупиняється на тому, що найбільше вдалося;

виявляє серйозне ставлення до творів мистецтва, стає уважною і серйозною, коли розглядає скульптуру чи пейзаж;

маючи вільний час, залюбки ліпить, малює, комбінує матеріали і фарби;

намагається створити будь-який витвір, що має прикладне значення, - прикраси для квартири, одягу тощо;

сміливо висловлює власну думку про твори мистецтва, не соромиться їх критикувати, наводячи розумні аргументи.



Правила для батьків підлітка

   1. Допомагайте дитині знайти компроміс душі і тіла.

2. Усі зауваження робіть у доброзичливому, спокійному тоні без ярликів.

3. Докладно ознайомте дитину з призначенням і функціонуванням організму.

4. Пам’ятайте: поки розвивається тіло дитини, хворіє і чекає допомоги душа!

5. Якщо дитину постійно критикують – вона вчиться ненавидіти.

6. Не висміюйте дитину – вона замкнеться в собі.

7. Хваліть дитину – вона в цей час вчиться бути вдячною.

8. Підтримуйте дитину – в цей момент вона вчиться цінувати себе.

9. Якщо дитина росте в докорах – вона вчиться жити з почуттям провини.

10. Якщо дитинна росте в терпимості – вона вчиться розуміти інших.

11. Якщо дитина росте в чесності – вона вчиться бути справедливою.

12. Дитина росте в безпеці – вона вчиться вірити в людей.

13. Дитина росте у ворожнечі – вона вчиться бути агресивною.

14. Дитина живе в розумінні й дружелюбності – вона вчиться знаходити любов у світі.

15. У самостійності дитини не слід бачити погрозу.

16. Пам’ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність – скільки право на неї.

17. Хочете, щоб дитина зробила те, що вам потрібно – зробіть так щоб вона сама захотіла цього.

18. Не переобтяжуйте дитину опікою і контролем.

19. Не створюйте "революційну ситуацію”, а якщо створили – вирішуйте її мирним шляхом.

20. Пам’ятайте – у підлітковому віці багато людських достоїнств виявляються в дивних і неординарних вчинках.

Пошук

Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Корисні сайти


























Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz